Det här med en till bebis...

I början av september gjorde vi ett positivt graviditetstest. Känslorna var blandade... Lycka blandades med rädsla, inte över att bli 4 i familjen, utan för att det skulle hända något.
Utan att gå in på alldeles för mycket detaljer kan jag bara berätta att vi under 1,5 år har blivit gravida 5 gånger och fått 3 missfall och 1 missed abortion som slutade i en operation... Därav var beskedet om att vi nu väntade en ny liten knodd ett efterlängtat, välkommet och skräckblandat besked..
Vi fick gå på flera ultraljud för att bli lite lugna, vilket kändes skönt.
Nu är vi i vecka 27 och kan nästan, men bara nästan slappna av och njuta..
Vi längtar så efter att Skorpan ska komma till oss, och vi förbereder oss här hemma för fullt!!
Jag växer så det knakar och Alva är eld och lågor över att få bli storasyster och berättarvarje dag om hur hon ska göra för att ta hand om bebisen på bästa sätt.. det är så underbart att höra!!
Jag vet att hon kommer bli världens bästa storasyster!!
I maj, nästan precis när Alva kom är det beräknat att Skorpan ska kika ut... spännande!!
Vår familj är verkligen redo, ja mer än redo för ett småsyskon och vi hoppas och ber att allt ska bli så bra som vi tror att det kommer bli!

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smycken och min vardag

Grattis till bäsen i magen. :-)

2012-03-08 @ 06:49:08
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0