Sjukstuga...

Idag ringde de till jobbet från Alvas förskola och sa att hon hade fått feber där och var väldigt hängig.
Hon är ju allra oftast väldigt glad på förskolan, så de hade reagerat på att hon hade gått och smågnällt på att hon frös och hade ont i magen. De tempade henne och såg att hon hade 38,8 i temp...
När vi kom hem la vi oss i sängen och kollade på Lotta på bråkmakargatan tillsammans och läste en bamsetidning som jag köpt till henne. När jag var liten och var sjuk kom alltid min farmor och farfar hem till mig med godis och roliga tidningar som jag kunde få titta i, nu var det min tur att köpa en bamsetidning till min Alva.
Efter en stunds tittande skulle jag laga mat, så hon gick istället in till sitt rum och la sig i sängen. Hon låg då i sin säng och "läste" bamse, det är så kul att höra hon hon berättar om bilderna och hittar på egna små historier kring dessa.
Efter en stund vart det väldigt tyst från hennes rum, jag gick dit, och då hade hon somnat med tidningen på ansiktet... lilla krake.. (jag tog ingen bild, då jag inte ville störa henne när hon sov)
Här är i stället två bilder på en pigg badandes Alva i helgen...

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackare! Hoppas att du kryar på dig snabbt Alva och att din mamma snart blir av med sin sega förkylning! Kramar från Göteborg!

2011-02-14 @ 16:42:45
Postat av: Ms. Kidelin

Hoppas hon är lite bättre nu. Ring imorn om du är hemma vettja. Har inga nummer kvar för mobilen har gått i sönder där alla nummer var sparade=(

2011-02-17 @ 00:13:21
URL: http://www.kidelin.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0