Adventstid...

Igår var det första advent.. jag älskar advent.
Jag älskar att få tända en massa ljus och sitta ihopkrupen i soffan och mysa.
Jag älskar att gå till kyrkan och sjunga härliga sånger och lyssna på fina ord.
Jag älskar att träffa vänner och mysa tillsammans lite extra såhär i juletider.
Jag älskar att vara med familjen och äta härliga frukostar i soffan framför tända ljus.
Jag älskar att se ljusstakar och stjärnor i varenda fönster och påminnas om ljuset.
För mig är julen inte bara en massa traditioner, för mig betyder julen något mer.
För mig betyder det att Jesus föddes hit till oss för att rädda oss för an massa år sedan och det coolaste är att han fortfarande finns här och vill hjälpa oss igenom ljusa och mörka stunder.
Nu är det mys för hela slanten hemma i vårt hus... det gillas skarpt...
Ha en bra kväll allihop...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, jag med, den här tiden på året är UNDERBAR!!!

2010-11-29 @ 21:39:29
URL: http://simsonroman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0