Bläbäblisch

Alva är rolig, hon är fantastisk!! Hon har så mycket roliga ord och uttryck.
Hon gestikulerar och pratar med hela kroppen när hon vill få fram vad hon menar.
Hon gör långa utläggningar för att förklara för mig när jag kommer hem från jobbet vad hon och pappa har gjort idag och vart de varit. Ibland kommer långa förståeliga meningar med 4-5 ord och ibland förstår jag ingenting.
När hon berättat klart vill hon att jag ska upprepa vad hon sagt och bekräfta henne, de gånger jag har förstått och säger rätt böjer hon hela kroppen och säger jaaaajaaa... Hon är underbar min dotter!!
Hon är en sån fantastisk gåva till oss, och jag har denna veckan insett att det verkligen inte är en självklarhet.
Jag har på ett speciellt sätt denna vecka fått upp ögonen för att hon verkligen är en stor välsignelse för oss, och jag är så otroligt glad och tacksam att hon finns hos oss!
Bläbläblisch... är de nån som kan gissa vad det betyder.. nej, jag tänkte väl det. Det är vår kärastes ord för bläckfisken som vi läser om i boken. Just fiskar är en favorit och när hon häromdagen skulle välja present till sin bästis Nils, var det en blåblåblisch (blåsfisk, en sån där som man blåser upp på sommaren och badar med) som han skulle få, för det hade Alva bestämt. Hon är allt go, våran flicka.
Om en vecka fyller hon två pr, och det ska såklart firas med pompa och ståt, åååja, det var kanske att ta i, men firas ska det göras. Vi får LÅNGVÄGA besök både från norrland, dalsland och småland.. de blir kalas det!!
SOM VI LÄNGTAR!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hon är allt härlig er lilla Alva.

Tänk att hon redan blir två år... Tiden går.

KRAM

2010-05-09 @ 20:37:34
URL: http://pastorsfun.blogg.se/
Postat av: Emilie

Det är väl klart att jag minns er! Fantastikt kul att få en kommentar från er!! Tusen tack för senast. det var verkligen jättetrevligt! Vi smiter förbi er nästa gång vi e i Örebro me tror jag! =)

Är det bra med er? Vad händer?

Kram!

2010-05-11 @ 11:27:14
URL: http://www.smyckad.se/blogg
Postat av: Anna Ström

Hej!

Tiden går verkligen fort, lilla Alva fyller snart 2 år. Vad roligt att hon pratar, hon är verkligen så söt! Ska hem till Åmål i helgen så hör av er om ni ska dit :).

kramar

2010-05-12 @ 11:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0