Vi ska flytta!!

Det här är en helt galen historia som skulle kunna berättas hur lång som helst, men jag ska FÖRSÖKA fatta mig kort. Vi har länge bett, hoppats och trott att vi ska finna det perfekta stället att bo på. Vi har haft rätt höga krav på nästa ställe att flytta till, eftersom vi ändå tycker att det är OK här. Vi känner inte för att flytta en hel massa gånger nu när vi har Alva, utan vill göra det ordentligt när vi väl gör det.
Vi har letat efter ett litet radhus eller lägenhet i ett mindre hyreshus nu i snart 1 år kanske, och sånna ställen växer inte direkt på trän...
Vi har ringt på en hel massa och fått kommit på visning och fått ställe efter ställe, men det har inte känns 100 %..
Mailat har vi också gjort en hel massa, men då har vi inte haft lika mycket flyt med att få komma och kolla...
Nu till saken.. Förra fredagen hade erik hittat en lägenhet, 4a, 90 kvm, trädgård med äppelträd, bärbuskar, jordgubbsrabatt, kakelugn, fiskbensparkett, balkong och utgång från sovrummet till trädgården... Nytt kök och badrum och man skulle kunna få vara med och välja material... Han sa inget om detta till mig, men när jag kom hem gjorde jag min "dagliga koll" och hittade detta även jag. Jag ropade på Erik som sa, ja, jag såg också det, vi kanske ska maila på den? 7200 kr/ månad kändes rätt saftigt, men vi gav det i alla fall ett försök...
Mailade iväg ett ganska kort mail, med lite info om oss och så där. Helgen gick och vi fick inget svar... var rätt uppgivna, men så på måndagen (när jag hade gått hem från jobbet pga att jag mådde kass!!) ringde han och sa att han ville att vi skulle komma och kika... JIPPI!!! Vi kan komma med det samma sa vi, 1 timme senare skakade vi hand med farbrorn utanför dörren... Erik sa lite skämtsamt på vägen dit att man ju kunde fråga om man fick vara vaktis och sköte stället lite för att ev få ner hyran (dock med mycket ironi i rösten) Han hette Evert, mannen som tog oss in genom dörren och skulle visa oss runt. Han började med köket, det såg inte mycket ut för världen vill jag lova, men då pyttsar killen upp en kökskatalog och ritningar och förklarar att han ska göra om det och att vi gärna får (om vi flyttar in) vara med och bestämma kök... WIHOO!! Vidare, in på toa, inte heller de va mycket att hurra för, men då kommer det, här har jag inte tänkt så mycket, ni kanske vill ge er ut och kika på vad ni skulle vilja ha om ni vill flytta in. Ni får alltså bestämma hur ni vill att det ska se ut. Alla golv, utom fiskbens parketten i sov, och vardagsrummet ska bytas, vad skulle ni vilja ha då? Nya tapeter får vi naturligtvis välja själva. Vi kollade oss runt och älskade vad vi såg, eller vad vi skulle få se sendare snarare. Jag målade upp en bild i huvudet på hur köket och badrummet skulle se ut. LANTIGT, LANTIGT OCH LJUST SKA DET VARA!! ååå som jag drömde... När vi går rund där och kikar kommer Evert fram lite försiktigt till och och säger... jo, och om ni nu vill flytta in så undrar jag om ni kan tänka er att vara lite vaktmästare här.. Erik och jag bara tittade på varann och trodde knappt på det vi hörde... det var liksom inte sant... PRECIS det Erik hade pratat om, han frågar oss alltså om vi vill sköta om trädgården och så.. vi blev helt förbluffade och sa båda i kör, självklart, det är bara kul!! Hur mycket billigare skulle det bli då, frågar vi lite försiktigt... ja, i så fall hamnar hyran på 6200, SEXTUSENTVÅHUNDRA!!!!!! HELT GALET!! Detta händer inte!! Vi var så lyckliga att vi nästan föll en tår...
Behöver jag säga att vi tackade ja??
Så, nu har denna veckan i sjuksängen gått åt till att spana på kakel, tapeter, köksluckor, golv osv osv...
Vi är så sjukt tacksamma och ett bönesvar likt detta trodde jag faktiskt inte att jag skulle få uppleva!! Det är helt fantastiskt, verkligen!! Vi är så glada och tacksamma!!
Här är köket vi valt..
och del av badrummet...
1 april flyttar vi in, men vi har redan fått nyckeln!! JIHIII!!!
Ok, de blev inte så kortfattat, hoppas ni orkade läsa allt..?? =)
SOV GOTT!!
Ps. jag har opererat bort en visdoms tand, så hag ser ut som en hamster i ansiktet, har ganska ont, men jag är fantastiskt GLAD!!! Livet är bra!!

Kommentarer
Postat av: mummy

Det kommer att bli jättefint! Fräschare kan ni inte få det! Ska bli spännande att se det live! Kram

2010-01-22 @ 23:08:35
Postat av: Maria

Ååå v skoj!! Vilken dröm!!! Baraa att peka o sen få som man vill. Å så bra med egen tomt nunär alva blivit så stor. Säg till när grannarna flyttar ;) Kram

2010-01-23 @ 10:21:50
Postat av: farmor

Jättefint, och nu är gamla lägenheten och så borta. Vad skönt!

Vi tackar för bönesvar!

2010-01-23 @ 14:07:01
Postat av: Kristin B

GRATTIS, förstår verkligen känslan, det är viktigt med boende ju.. Så länge sen jag såg Alva, så fin hon är, och duktig! :) Lycka till med allt, vi hörs! KRAM

2010-01-23 @ 16:43:48
Postat av: Therese

Oh va kul! Grattis, eller vad säger man... Kul med all uppdatering!

2010-01-23 @ 21:17:37
URL: http://thereseedberg.blogg.se/
Postat av: Anna

OJOJOJ vad det har hänt mycket här!! Vad kul att ni har hittat ert dröm boendet! Är jätte glad för er skull och hoppas verkligen att ni kommer att trivas... Vad gott att få allt så nytt också. kramar!!

2010-01-30 @ 21:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0