och så levde de lyckliga i alla sina dagar..

När vi kom hem från Tanzania och skolan närmade sig sitt slut började planeringen om hur vi skulle kunna fortsätta vår väg tillsammans. Erik myntade nämligen några kvällar innan det stora beslutet om att bli tillsammans att om vi inte var tillsammans för alltid skulle man bli munk. Jag ville ju givetvis inte utsätta honom för detta och vi beslutade oss för att försöka komma in på utbildningar i Örebro. Det gjorde vi. Vi flyttade till varsin lägenhet, grannar dessutom och började plugga.
En varm sommardag, precis innan Erik skulle åka och jobba på kollo, tog vi med oss en pick-nick korg till stadsparken, letade upp ett mysigt hörn och satte oss på en filt. Vi myste och fikade, jordgubbar och bakelser och Erik ställde den magiska frågan, om jag ville bli hans. Jag var urlycklig och självklart ville jag bli hans, hans på riktigt. Det kommande bestod till allra största del av planering och åter planering.
070804 var datumet då vi stod i kyrkan inför våra vänner och familjer och lovade varandra att älska varandra för alltid. Jag glömmer det aldrig, och min känsla när jag tänker tillbaka på den dagen är enbart lycka. Jag är så lycklig att jag fått uppleva detta fantastiska, att dela livet, fullt ut tillsammans med den jag älskar så högt! DET ÄR EN GÅVA!
Nu sitter jag här och tittar på kort, och lyssnar på musiken vi hade på bröllopet. Det finns ingenting jag ångrar med att jag gifte mig med Erik. Visst, vi VAR unga, jag var endast 22 unga år, men jag visste vad jag ville, jag visste det så väl, och jag vet det fortfarande. Jag älskar Erik så innerligt och kärleken har förändrats på dessa 5 år, det har det, men bara till det bättre. Nu känner jag mig trygg med min man, jag vet precis vart jag har honom och han är min allra bästaste bästa vän.
Tack Erik för att du vill dela ditt liv med mig alltid, i alla bra stunder och i alla jobbiga stunder.
For you I would give the world,
For you I'll never be cold
Cause I feel that when I'm with you it's all right
And I know it's right
And I love you I love you I love you like never before...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0