Hur allt började...

Den 11 juni 2004 tog jag studenten. En förvirrad 19-åring som inte visste vad hon ville med livet, det är vad jag var. Jag ville göra något nytt, komma bort från min lilla håla, träffa nya människor, lära mig om livet, gå bibelskola, jobba som volontär, resa utomlands, ja drömmarna var MÅNGA, och jag hade inte en aning om hur jag skulle kunna få till alla. Jag jobbade som Personlig Assistent den sommaren, till en flicka som behövde mycket hjälp. Jag hjälpte henne att leva sitt liv. Det var tungt, tufft och givande. Sommaren gick mot sitt slut, och jag hade inte en enda plan för vad som skulle hända till hösten...
Jag skulle ta en sedvanlig promenad runt Säter tillsammans med Lillemor, när hennes telefon ringde. Jag satte mig på min vanliga plats i hennes kök och började bläddra i en tidning som låg på bänken. Ibland brukade jag bläddra igenom den och se om nån som jag kände till hade förlovat sig eller gift sig eller så. Jag fastnade på annonssidorna. OUTLOOK, med 4 månader i Afrika, lånade Lillemors dator och kollade upp det. Folkhögskola, mission och bistånd och AFRIKA!! WIHOO!! Ska jag söka, Lillemor? Ja, självklart ska du det! En vecka till kursstart, så de gällde att skynda sig. En vecka av intensiv planering, massa telefonsamtal, och packning senare befann jag mig i de småländska skogarna, helt ensam. Eller, jag kände mig i alla fall ensam, grymt ensam.
Jag var beredd att ge upp redan första dagen, åka med mamma hem igen och söka jobb i stället, jag har aldrig, aldrig känt mig så liten och ensam någonsin förut. Men jag åkte inte hem, jag stannade, och dagen efter startade skolan. Vi hade en stor uppstart i aulan och jag satt där ensam, helt utlämnad. Visste knappt vad jag gjorde där. Klassen var trevlig och jag blev kompis med Sofia typ första kvällen, hon var norrlänning och hon var "the girl next door"... 2:a dagen skulle vi gå poängpromenad, jag gick tillsammans med ett helt gäng. Erik och Erika hette två stycken i min klass. Vi gick och pratade en hel del, om musik och intressen. De var trevliga. Erik frågade om jag hade en cd på rummet, och det hade jag, han vill ekomma och spela lite schysst musik sa han, så han däk upp på mitt rum på kvällen. Vi satt säkert och pratade och lyssnade på musik till 2 på natten. Likadant 3:e, 4:e och 5:e kvällen... Hans kvälls/nattbesök blev en vana och vi pratade mycket, väldigt mycket om allt. Denne Erik är numer, MIN ERIK. Vi blev grymt tighta väldigt fort och tyckte väldigt mycket om varandra. Hösten var en bergochdalbana utan dess like, men från och med den 16 februari 2005 har vi varit ett par. Egentligen var vi väl kanske ihop mycket tidigare, men det är i alla fall det officiella datumet.
Vi var i Tanzania då, en alldeles fantastisk tid när man ser tillbaka. Det är andra tider nu, mycket har hänt och jag är så tacksam att jag hittade annonsen i Dagen den där kvällen i Lillemors kök i slutet på av augusti 2004...
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0