En stor dag!!

Alva har länge pratat om att ge sina nappar till tomten. Det var på hennes eget initiativ, då vi egentligen ville att hon skulle ge den till bamse på kolmården, men eftersom hon själv sa att hon ville att tomten skulle få dem va det bara att "go with the flow" så att säga...
I morse kom från ingenstans... Mamma, jag vill ge mina nappar till tomten idag... Jaha, vill du det sa jag och försökte vinna lite tid samtidigt som jag funderade på vart det skulle kunna finnas nån tomte som man kunde träffa... Jag kom genast att tänka på bautatomten på Toys'r'us som vinkar till alla barn vid ingången. Hon gillar honom skarpt, och jag frågade henne om detta kunde vara en idé, jojomensan, de va hon mycket taggad på...
Hon hade önskemål om att slå in napparna oxå, så de gjorde vi...

Vi skulle till kyrkan kl 11 och affären öppnade 11, så vi fick bli sena till mötet..
Så, nu undrar ni kanske hur det har gått idag??
Faktiskt över förväntan... Hon har varit jätteduktig hittills, visst har hon frågat efter nappen några gånger, men hon har förstått att det inte går. Under dagen har det gått fantastiskt, det var egentligen nu på kvällen det vart jobbigast, men inte så som jag trodde.
Jag är så stolt över min stora flicka, samtidigt som jag känner mig som världens sämsta mamma.
Jag tar ifrån henne det käraste hon har (nästan) och det känns i hjärtat när hon ikväll grät efter den...
Vi räknar med att det kan bli ett par jobbiga nätter med lite sömn på nätterna, men det är det värt... nu kör vi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0