Lillans nya kök

Jag älskar ju att pyssla. Pyssla allt som kan pysslas. Dock brister ganska ofta tiden, tyvärr.
Jag har den senaste månaden gått igenom TRE halsflusser på rad. Det har varit riktigt drygt, om jag ska vara ärlig. När man har halsfluss och äter penicillin blir man ju ganska snabbt kryare, och jag är som bekant ganska rastlös av mig. Så min första halsfluss denna gång, tillverkade jag en egen diskbänk till Alva. Hon är kanske inte direkt lite jublande stormförtjust som jag är stolt (ler) men hon kommer nog tids nog tycka att den är riktigt kul!
Basen är ett nattduksbord från IKEA. Jag har sågat hål med sticksåg och sedan stoppat ner två st rostfria bunkar, även dessa från IKEA och en "kran" som egentligen hör till en pappershållare från IKEA. Jag skruvade även på ett handtag på lådan, även detta från IKEA. Känner mig riktigt stolt och glad över detta. Det ska även sättas upp "kakel" bakom diskbänken. Planen är att jag även ska tillverka en spis i samma typ... känns grymt kul!

Än så länge står köket i vardagsrummet, men det kommer kanske flyttas så småningom, in till hennes rum. Det möbleras just nu at ett rätt stort tält, så något kök får inte för tillfället plats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0