Sjukhusbesök...

Igår var vi på sjukhuset för att ta prover på lillan. Hon var verkligen hur duktig som helst när de skulle ta allt blod.
Hon satt i mitt knä med armen "fastspänd" i typ 20 minuter, blev slucken, tryckt på osv, men sa knappt ett pip. Hon var verkligen tokduktig! De tog i alla fall 3 prover på henne, snabbsänka, blodvärde och gluten. Laktos testade de inte, för de sa att det "inte är så farligt". Jag tror att hon menade att det r allvarligare om hon har andra avvikelser, och eftersom vi nu har testat att köra laktosfritt i 4 dagar och det har blivit så galet mycket bättre, så kör vi på det helt enkelt!!
Vi får för det mesta kommentaren att det är jobbigt att hon har blivit laktosintolerant, men ärligt talat tycker jaga att det är skönt.. missförstå mej rätt, jag tycker inte att det är skönt att hon är intolerant, men jag tycker att det är grymt skönt att vi har hittat en förklaring till hennes knasiga mage, och att vi kunnat lösa det med relativt enkla, om än lite dyrare medel.

Det är ju verkligen troligt att det endast är tillfälligt oxå, och det gör ju saken ännu bättre! Nu hoppas vi att lillan vänder och börjar öka i vikt och att magen rättar till sig helt!!!

I dag känner jag mig som en mycket fräch mamma, faktiskt, tro det eller ej (sitter i sängen med pyamas, datorn i högsta hugg och skriver PM, min slutuppgift på kursen) men det är för att vi fick sova hela natten inatt, plus att vi la oss ganska tidigt.. 22.00 redan.
Hon sov non-stop (helt utan nappinstopp) mellan 19 och 06.30 i natt... inte illa!!! HEJA ALVA, förtsätt så!! Det är en väsentlig skillnad om man tänker på att hon har bajsat typ 5 ggr/natt innan...

Nej, åter till studion... hmm... studierna


Min stjärna!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra B

Heej. Hamnade på din blogg och läste om ditt problem. My ( min dotter) har också problem med laktos. Och speciellt efter magsjuka. Då är det värst. Men det går över efter ett par veckor. Hoppas att det går bra. Ha det så bra.

2009-03-13 @ 19:55:26
Postat av: Therese

Oh, hoppas detta är vändpunkten! Vi längtar efter er!

2009-03-15 @ 08:51:08
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0