Magproblem...

TÄnkte att jag skulle uppdatera er lite om lillans magproblem...
I en och en halv månad har hon haft väldiga problem med magen, och den senaste tiden har det verkligen blivit värre och värre. Om man bortser från diverse magsjukor då. I alla fall... hon har bajsat alltmellan 8 och 15 ggr/dag de senaste veckorna, och det känns verkligen inte helt Ok. För några veckor sedan var jag på BVC och frågade bla om detta, hon sa då bara att det kan bli så när man varot sjuk länge och man börjar äta igen. Jag tyckte ändå inte att det kändes helt ok, och i slutet på förra veckan fick jag nog och ringde till sjukhuset. Där blev jag verkligen jättevänligt bemött och de tog det verkligen på allvar, jag fick då telefontid med en barnläkare som är specielist på magar just. Innan hon skulle ringa ville de att jag skulle väga henne, för att se så att hon i alla fall gick upp i vikt. Vi gick till BVC för att gå till väntrummet och väga henne på vågen där, men den var inte där, så jag fick gå inte till sköterskan i alla fall... Hon undrade varför jag skulle väga henne, och jag förklarade då att jag hade tagit kontakt med sjukhuset. Hon blev lite ställd och sa att jag ju kunde ha pratat med henne så hade jag fått en läkartid där... Men du, tänkte jag, förra gången var det ju helt normalt!! Jaa, jag blev lagom irriterad (speciellt eftersom detta inte är första gången hon gör bort sig) men vägde sedan lillan... Hon hade gått ner i vikt... igen!!

Denna BVC sköterska höll sedan med(efter att jag hade sagt vad sköterskan på telefonen sagt) om att det kunde vara att hon hade utvecklat en laktosintolerans när hon var magsjuk. Den kan mycket väl vara tillfällig sa de... Nu tänker vi såhär, OM hon har vetat detta HELA TIDEN, alltså i över 1 månad och Lillan endast gått ner under denna tid... är det inte hennes jobb att meddela oss om att detta kunde vara fallet då?? ÅÅÅ denna kvinna.. jag fattar inte!!

I morgon ska vi i alla fall till sjukhuset och ta diverse prover, det känns bra i alla fall, även om det inte är speciellt kul att hon ska stickas i armen!

Nu har vi uteslutit laktos helt ur kosten och på två dagar har hon halverat sin avföring, i alla fall till antal... det är ju helt klart ett + i kanten!! Nu hoppas vi på ännu mer framsteg!!

Vår lilla fis, som faktiskt inte blir större och större.. hoppas att denna soppa snart är slut!! Vi behöver lite medvind nu!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är ju så fantastiskt söt lilla Alva! Hoppas att dom hittar vad det är för problem med hennes lilla mage!

Kramar

2009-03-12 @ 21:14:13
URL: http://annacarling.blogg.se/
Postat av: Madde Söderqvist

Stackars lilla Alva :( Så söt hon är. Hoppas ni snart får reda på vad det är. Inte kul när de har det så :(

2009-03-12 @ 21:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0