Känsliga läsare varnas!

Välkommen in i en småbarnsfamiljs underbara värld!!!

I morse när jag vaknade av att Lillan låg och pratade inne i sitt rum låg jag kvar en stund. Eftersom hon inte skrek, tänkte jag att hon kanske tyckte att det var lite mysigt att ligga där med sina gosedjur och leka. EFter kanske 10 minuter gick jag in för att ta upp henne och gå upp och leka. Jag fick sova jättelänge igår, så jag tänkte att E kunde få sova idag... I alla fall, jag gick upp, gick se få stegen till hennes dörr, öppnade... och mättes av en stank utan dess like. Min tanke var att E måste ha glömt en blöja framme när han bytte på henne tidigare på morgonen. Men, så kollar jag ner i hennes säng, och vad möts jag av?? Jo, en helt nedbajsad säng, nedbajsade nappar, nedbajsade gosedjur och en helt inkletad Liten A. Leendes som aldrig förr dessutom. Jag plockar upp henne, tänker snabbt och funderar på hur jag snabbast ska lösa detta UTAN att väcka E... Jag inser min begränsning och opar på honom, som kommer inspringande och ser eländet.

Jag lyfter in lillan i badkaret och skrubbar henne ordentligt!!! SÅ noggrant har hon nog aldrig förr blivit tvättad!!!

Så, hur kunde detta missöde hända??
Jo, när E vid 6 i morse bytte blöja på henne, tyckte han att hon var lite varm, så han lät henne ligga i bara blöja (vilket hon gjort flera gånger tidigare) för att svalka henne. VILKEN MISS!! Idag är det jag och lillan som går in till stan och försöker hitta några bra trosor som vi kan dra över blöjan...

OH MY vilken morgon! VI som hade tänkt ligga i sängen och mysa på morgonen, det kändes inte så aktuellt längre, så nu är vi alla uppe, pigga och glada lekandes med riktiga leksaker, inget bajs!!




Mammas GANGSTAR!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0