Sjukstuga

Det är sjukstuga hemma hos den lilla familjen idag... Erik blev sjuk i natt, Lilla A har varit sjuk mer eller mindre de senaste två veckorna, och jag har hör och häpna klarat mej från detta (jag som alltid blir sjuk)... fram tills idag..
Jag skulle inte påstå att jag är dödssjuk direkt, men jag har inte mått prima. Jag har liksom haft ont i kroppen, magen, huvudet, mptt lite illa och känt mig allmänt nere. Jag hoppas verkligen att det ger sig, för i morgon ska vi hem till några vänner på julgransplundring.. De ska bli trevligt...

Lilla A sov jätteoroligt och vaknade till rejält 15 min efter att hon hade lagt sig, och då var hon pigg som en nötkärna. Detta resulterade i all hon fick komma upp och "leka av sig". Vi trodde detta skulle ta typ 20 minuter, men ack så fel vi hade. 2 timmar senare satt vi foortfarande och väntade på att hon skulle trättna. Sagt och gjort. vid 21.45(!) började hon grälla och då tänkte ja att jag skulle gå och lägga mej med henne. Det är ju faktiskt ganska mysigt att ligga tätt intill henne när hon ska sova. Inte för att de händer speciellt ofta, men ändå... Då tänkte ja att Erik ju kunde lyfta över henne till sin säng när han kom och la sig, för jag skulle förmodligen däcka före Lilla A... Så blev inte fallet, som ni märker. För här sitter jag nu, och jag är knappt trött... vad är det med mig??

Lite bilder kanske..??

         
         

Du kan klicka på bilderna om du vill se dem lite större, och för er som undrar, ja, jag håller på att lära mig att redigera foton.. =) De va hemskt kul ju.. snart kanske ja kan göra stora kollage.. =)

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Vilka härliga bilder... och vilken härlig återgivning av småbarnslivet! Kan inte låta bli att le.



Min mammas mormor, som fortfarande lever och är vid sina sinnens fulla bruk, säger alltid att alla barn är änglar. Alla barn är små unika mirakel och lika oskuldsfulla som änglar. Ja, ser man det så, så är ju alla barn änglabarn... så varför inte ha en ängel på sin blogg då när man skriver om sitt barn?



Du är ju drottningen av din blogg och det som du tycker är fint bör du ju också ha på din blogg, oavsett vad jag eller någon annan har.



Jag tycker i alla fall att den är fin!

2009-01-10 @ 23:40:32
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0