Nu rullar vi på...

Nu börjar det faktiskt funka lite bättre med maten. Hon äter i alla fall nästan en hel portion gröt morgon och kväll, det känns skönt! Detta har resulterat i all vi har kunnat ta bort hennes sena kvällsmål som vi har gett i sömnen på grund av att hon har ätit så dåligt innan. Nu har vi alltså slutat med det. Igår var första gången.
Då varknade hon till vid 1 och då tog jag upp henne och la henne i vår säng och så somnade hon, vaknade 1 minut i 5 (den magiska grönsen har vi satt till 5, alltså när kl är 5 får hon välling för att sova vidare). Hon åt välling, sonade om och väckte oss vid halv 9 typ... vet inte när hon vaknade, men förmodligen tidigare.. Då är det upp och äta gröt som gäller...

I natt vaknade hon första gången kvart i 5, fick välling, somnade om och vaknade vid halv 9... eller då vaknade jag av henne...

Hmm.. det känns som att det är dax för oss att ta tillbaka natten, för att få sova en hel natt snart.. börjar kännas att det är drygt ett år sedan.. vid jul förra året fick jag ju sån foglossning att jag inte klarade av att sova på nätterna,..
nej, nu får det bli ordning här!!

Nu ska hon snart få flytta in till sitt rum oxå, spännande.,. hoppas de blir bra!!


Kommentarer
Postat av: Sophy

Joo de sägs att han är en liten miniSimon! Men vi får väl hålla tummarna för att han inte blir en miniSimon när han blir äldre..haha...då vet man ju aldrig vad som händer!! Får man sätta fast han i löplina tror jag..=)

Noah börjar också lära sig hur han ska göra för att få som han vill...dom är smarta fast dom är så små..haha!!



Joo, än så länge har det gått bra med dieten! Maten är så god, så de är inget problem, de som kommer ställa till det är väl att det tar så lång tid och laga maten..eller lång och lång, men jag är inte van med att laga mat två gånger om dagen..hehe



Skönt att er lilla tös börjar äta bättre! Hoppas de håller i sig! Har hon provat majs och morotspuréer som du gjort själv? Noah älskar dom jag gör, men dissar dom köpta! Ett tips ifall ni inte har provat de, men de har ni säkert kanske!



Hoppas ni haft en trevlig helg!

kramkram

2009-01-18 @ 21:23:36
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: sandra

Jösses vilken söt liten flicka ni har!

2009-01-19 @ 12:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0