Lekdag

Imorse när jag ringde till min kära syster, som bor i min gamla hemstad så sa hon att hon inte riktigt hade tid att prata... Hon sa att de hade lekdag hemma hos henne.

Det har faktiskt vi oxå haft, en riktig lekdag. Man märker att Lillan mår bättre, hon är mycker mindre kinkig och vill verkligen leka.. Det är skönt att se att hon är tillbaka till sitt normala tillstånd...
Vi har varit hemma hos Emma och Nils även denna dag, och det var mycket trevligt. De är ju i princip jämngamla, det skiljer bara två veckor, så det är väldigt kul att se att de nu verkligen bärjar connecta!!

Vi försöker göra om Alvas rutiner till att somna en timme senare på kvällen. Inte för att hon vaknar för tidigt, 8 tycker jag är riktigt bra, om man jämför med många andra... Nej, utan för att när hon somnar vid 7 på kvällen vaknar hon ibland 1 timme senare-störtpigg= INTE OKEJ!!
Nu tänker vi istället att om hon somnar vid 8, så kanske hon sover lungt hela kvällen. Idag har det varit en alldeles perfekt dag för detta eftersom hon av nån anledning vaknade typ 1 timme senare än vanligt, sov förmiddagen 1 timme senare och så även eftermiddagspasset. Detta gör att vi inte måste slita häcken av oss nu för att hon ska va vaken...

Ikväll åt hon nästan ! PORTION gröt, REKORD!! DUKTIG FLICKA!! Det tar sig... Mer om detta snart..

     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0