Insnöad??

Härom dagen ränsade jag ur lilla flickans gaderob för att låna ut diverse kläder till lilla Signe, en kompis bebis.. Vi tycker att det är kul att kunna låna ut kläder så att de inte bara blir liggandes... Då kan ju nån annan än vi ha glädje av kläderna...
Aaa, i alla fall.. när jag hade plockat tillbaka kläderna insåg jag att hon verkligen har vuxit ur en massa kläder. Kläder som jag, när jag hängde in dem i gaderoben för 4 månader sen trodde att hon ALDRIG skulle komma i... De e både skrämmande och coolt att se hur fort hon växer vår lilla fis...

När vi var och vägde och mätte henne igår visade det sig att hon hade växt 2 cm på 2 veckor.. vilket inte är så vanligt när de är i denna åldern.. Jag tror dock att hon mätte fel förra gången, men de får vi ju aldrig veta... Säkert är i alla fall att hon växer så de knakar!! Så nu mäter hon hela 70 cm och väger lite drygt 8 kg... vår stora tjej...

Så vi kom på att vi va tvugna att handla nya kläder till flickan så att hon inte ska behöva gå med försmå tröjor. För det är främst tröjorna hon växt ur... Byxorna brukar de ju alltid kunna ha lite längre...

Här är vad vi fick med oss..

Chockrosa småribbad tröja från PO.P på rean. Vit/rödrandig tröja med båthals från PO.P ävern denna på rean. 2 vita strumpbyxor. 1 röd/vit randig och 1 marinblå/vit randig tunika från HM.

Om jag har snöat in på randigt?? Jo, de kanske ja ska erkänna att jag har... tycker att de e jättegulligt... De får nog bli lite påfyllning i bodyförrådet snart oxå, men idag fick detta räcka... Vi gillade det väldigt mycket i alla fall..

.. och det gjorde Alva oxå!! (RANDIGT!!) =)

Hon var förresten världens duktigaste tjej på stan... trots att hon hade en massa spring i benen satt hon still i sin vagn i 2 timmar när mamma och pappa gick in och ut i affärer.. duktig flicka.. =) Det börjar nämligen bli så nu att hon måste få leka av sig.. annars protesterar hon rejält.. Men idag tyckte hon att de va kul att bara sitta där å kika på folk helt enkelt.. BRA Alva!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Jahaja... någon har visst ljugit om reashoppingen, hrmf:) Ja randigt är jätte fint och den där rosa topen också!

2009-01-29 @ 07:37:13
URL: http://likie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0