Bada bada..

Idag är det torsdag vilket innebär badhuset för den lilla familjen (i alla fall de torsdagar då mannen i huset är ledig).
Det var lika uppskattat denna gången som förra, hon är verkligen en riktig fisk som älskar vattnet. Vi funderade lite innan om hon skulle känna igen sig, eftersom det bara var en vecka sedan, och jag troa att hon gjorde det. För när vi kom in i duschrummet blev hon alldeles till sig, och när jag tog fram hennes badtrosor blev hon tokglad.. =) Så kul att se.

Idag hade vi med oss cyklop så att vi skulle kunna kika på henne under vattnet när hon dök, det var kul å se.. Hon tittar under vattnet och ser allmänt intresserad ut där under.. Tittar sig omkring, undrar hur mycker hon ser egentligen.. =)

Maten går förresten bättre och bättre. Jag försökte mig på ett eget recept härom dagen som verkligen har uppskattats av lilltjejen. Det bestod av krossade tomater, makaroner, vitlök, lök, basilika, timjan, grädde och olja. Allt detta kokas samman och sedan mixar jag det så att det blir puré... Det kanske inte är det bästa att puréa 8 månaders mat, men vi tänker bättre pureat än inget alls.. håller ni inte med? Hon lär sig äta mat med bitar förr eller senare ändå.

Så, idag har hon inte ätit ersättning en enda gång, HEJA HEJA ALVA!! Det känns skönt, väldigt skönt!

Nu sitter pappa och ger kvällsmat bestående av gröt.. men hon är sjukt trött, så jag har ingen aning om hur hon ska klara av att va vaken till 7 i kväll... men men, de ger sig nog..


Lägga puzzel är väldigt kul, men svårt. Idag la jag ett puzzel på dagens tema: Bada, bada


Glad i hågen alldeles innan kvällsmaten..

Dagens Outfit: bruna HM strumpor, som för övrigt är de enda som sitter kvar på hennes fossing, Kappahl jeans som snart har sjungit sin sista vers (har haft dem sen hon var typ 3 månader, så de får väl va godkänt?) och body från Villervalla som hon fick i julklapp från sina söta och snälla kusiner, Felix och Stella...

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej min vän!

Vad otroligt fin hon är!!!

Jag hoppas verkligen vi kan ses snart!!!

Det var mysigt att få prata med dig förut idag!

Hang in there!

Kramar

2009-01-22 @ 20:07:57
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0