Resultat!

Jo, nu har lillan ätit maten jag gjorde, och den var till min förvåning och lycka väldigt uppskattad!!
Hon smaskade i sig en hel portion, så här tänkte jag dela med mig av mitt egna lilla recept...

  • 1 burk kokosmjölk
  • 2 dl wokgrönsaker (jag hade thaiwoken)
  • 1 kycklingfilé
  • 2 ananasringar + lite spad
  • 1 apelsin eller 2 clementiner
  • 1 skvätt paprikapulver
  • 1 vitlöksklyfta
  • 3-4 dl gammaldags idealmakaroner
Gör såhär:
  1. koka pastan
  2. häll kokosmjölk, wokgrönsaker och kyckling i en gryta och koka detta tillsammans.
  3. Tillsätt kryddorna, frukten och saften
  4. låt koka tills kycklingen är genomkokt
  5. smaka av och om du är nöjd med smaken, ta i lite redning så att det blir lita fastare
  6. När allt är klart, blanda i pastan och mixa alltihopa!!
  7. Klart att servera, smaklig måltid!!!
Det blir en massa mat över förståss och det fryser man ju bara in... Jag brukar ta antingen barnmatsburkar som är över, eller så gör jag små plastfoliepaket och lägger dessa sei i en påse och fryser in, hur smidikt som helst att bara ta upp och ta med sig, eller äta direkt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0