Att flyga med barn..

Detta är till Sophy, så ni andra som är totalt ointresserade av lite tips på hur man flyger med småttingar behöver inte göra er besväret att läsa.. =)

Sophy, jag kunde inte kommentera på din blogg, så ja skriver här i stället..

Ja, de är verkligen helt förkrossande att se sin lilla sån där... och vetskapen om att hon snart torkar ut gör en ju smått panikslagen... men som sagt, nu hoppas vi verkligen att trenden går uppåt.. =)

Jo, ja har faktiskt tänkt på de där med att du ska flyga och tänkte skriva några råd...
Hmm...
  • om hans fontanell inte har växt ihop, behöver du inte oroa dej för att han skulle få ont i öronen, då det tryckutjämnas automatiskt...
  • Ha med dej nån liten leksak som han tycker om att leka med som du kan underhålla honom med vid start och landning då han måste sitta i ditt knä. Jag vet ju iof inte hur aktiv han är, men Alva har ju en tendens att vara ganska aktiv och sitta stilla i mitt knä är inte direkt hennes favvosyssla.. =)
  • Ha en bärsjal eller bärsele som du kan bära honom i när ni ska på planet och så... då kan du lättare få med dej ditt handbagage och så...
  • Åk dit i god tid så att du hinner packa in vagnen och så i säcken (om du nu ska ha med dej vagn??)
  • Ha med dej mycket ersättning/mat på planet, man vet aldrig vad som kan hända... Vi hade även med varmt vatten i termos så att man slipper hitta micro där...

jaa... jag vet inte vad jag ska säga mer.. men om ja kommer på nåt med hojtar jag till.. eller så får du fråga mer... Lycka till nu så mycket och hoppas att ni får det mysigt nere i helsingborg!!
Alva pussas och kramas tillbaka... men de gör hon när hon blivit helt frisk så att han inte blir smittad... =)

Kommentarer
Postat av: Sophy

Åå, tack så jättejättemycket!! Vi flyger ju mitt under hans nattsömn, men jag hoppas att det ska gå bra ändå! Han brukar inte vara så kinkig, så har jag laddat upp med välling och banan..och majskrokar..haha!! =) Å så lite leksaker såklart..=) Bärselen är med! Han är ju såå tung nu så man orkar inte bära omkring på honom..haha!! Men de ska nog gå bra detta! Simon får följa med mig och lämna in vagn o grejjer..så behöver man inte bubba runt på vagn, barn och väskor!!



NI får väl läsa om mitt äventyr sedan..=) Ha det så bra och jättetack för dina tips än en gång!! Kramkram

2009-02-04 @ 14:30:11
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Evalott

Hejsan!

Oj, vad du hade skrivit mycket. Har inte varit inne på några dagar. Skönt att det börjar vända för er. Usch vad det är jobbigt när dom små är sjuka. Man är ju så maktlös. Man ser ju på bilderna att hon blivit smalare i ansiktet. När Wilma hade magsjuka så gick hon ju oxå ner i vikt och jag tyckte faktiskt att det tog typ 1 månad innan hon riktigt var i kapp sig igen. Hoppas det bara blir bättre och bättre nu. själv är jag förkyld så nu går vi bara och väntar på att Wilma ska bli sjuk, hoppas hoppas hon klara sig denna gång. Ha det gott! Massor med kramar från oss

2009-02-04 @ 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0