Lillan har blivit lite sjuk...

Hon sover tokmycket på dagen, är slemmig, hostar samt att hon inte vill käka så mycket.
I övrigt märks det inte så mycket, hon är glad och leker..

Pratade med min k'ära mor igår, då min lillebror frågade om ja hade några nya bilder, så Fina Emil, här kommer det några på din söta systerdotter... =)


Hon har fått en ny vinteroverall... Ja, jag vet att den är lite stor, men då kan hon kanske ha den hela vintern.. Den är väldigt bra, för det är en windstopper overall, för kalla, blåsiga bitiga dagar..
Hon har en till i brunt som hon fått låna av sin snälla kusin, den är lite mindre, så den kan hon ha nu i höst/tidig vinter..
Nu ska vi bara köpa mössa, vantar och halsduk. Vet vad jag vill ha, men de hade inte de hemma... Har sett det på hemsidan, så ja hoppas att den dyker upp i affären med.. =)


Såhär skönt(?) låg hon och sov igår eftermiddag... Hon var verkligen inte helt pigg inte...


Såhär mysigt brukar vi ha det när vi bara ska kila iväg till affären och handla lite. Lite drygt att dra med vagnen när vi ska gå så kort... Dessutom är det väldigt mysigt för mamma oxå.. Kan verkligen rekomendera en bärsjal.. Det känns inte att man bär på henne. Dessutom blir det mysigare än med en babybjörn.. Jag har ju som sagt provat båda...

Nu vankas det frukost, vaknade halv 9 av en liten flicka som låg och pratade med mig... När jag slog upp mina blå sken hon upp som en sol... Hon fick nämligen sova hos oss efter att hon ätit i natt... hon var lite kinkig tills hon somnade om (iof efter typ 5 minuter men ändå).. inte konstigt när man inte e helt frisk..



Kommentarer
Postat av: W A L L I N

Jag skall vara ärlig, jag är sjukt fördomsfull, liksom alla andra. Men när man läser följande på wikipedia:



“Denna kännetecknas av evangelikala och lågkyrkliga inslag, med betoning på personlig omvändelse och lekmannaengagemang”



Så dras lätt parallellen med sektliknande rörelser, sen var mitt inlägg inte ett påstående utan en fråga.

Postat av: Familjen Lindberg/Engberg

Söt, söt, söt!! Vi saknar dig jättemycket lilla skruttis!!!! Hälsa till mamma å pappa.

tusen pussar och kramar

2008-09-06 @ 11:09:23
Postat av: Therese

...ja söt är hon verkligen! Du...ett tips ifall du inte får tag på vantarna och det där du hade kollat in. H&M har ett jätte östt set tycker jag med rosa randig mössa och vantar i stickat, skulle passa den rosa overallen superfint:)

2008-09-06 @ 16:09:31
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Therese

Menade du kläderna i storlek 40? Det är det minsta som finns va? Vet du om det säljs kläder i den storleken någon mer stans och var isnf? Hrmf!

40 är som sagt för stort fortfarande, hon var ju 36 lång när dem mätte henne sist vilket var ett antal dagar sedan (vet inte hur snabbt dem växer men...) men hon är ju väldigt smal och inte alls bred. När hon slipper kuvösen måste hon ju dock ha kläder och jag tror dem brukar ta ut dem när dem väger ca. 1500-2000 gram så att dem är tillräckligt stora och bra för att kunna hålla tempen utan att ta för mycket av annan energi, längtar sååå!

Hur är allt med dej vännen?

Kramar

2008-09-07 @ 08:06:18
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Therese

Tack för tipsen! Kollade matadorkids, ida t men det var nog tyvärr inget för mig:/ eller rättare sagt saga, hrmf...:) La Redoute ska jag dock kolla in, vet att jag kollat förut och sett en hel del sötsaker. Ha en bra dag!

2008-09-08 @ 07:52:09
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Therese

Tack för tipset på alla sidorna. Har ögnat igenom men ska kolla ordentligen senare.

2008-09-10 @ 09:45:59
URL: http://mammis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0