Vår solstråle

En liten uppdatering kan sitta på sin plats tycker jag...
  • Hon sitter själv, utan stöd i hela 60 sekunder, mycket imponerande tycker mamma.
  • Hon äter ordentligt med mat, dvs 3 matskedar.. Det som nu står på menyn är mammas alldeles egna berömda morotspuré, mycket smaskigt tycker damen i fråga. Efter maten är det viktigt med efterrätt säger tanten på BVC, så idag smaskade hon i sig saft från en halv clementinklyfta... MMMUMS!!! Till kvällen serveras gröt a la havre, dock är inte denna lika uppskattad.
  • Hon dyker som en fisk... Hon fullkomligt älskar att bada, och babysimmet är nog veckans höjdpunkt. Efter ett dyk i söndags skrattade hon av lycka, ska det bli en simmerska av henne månne?
  • Hon har hör och häpna skaffat grabb. Idag på babysången flirtade de med varann på anna möjliga sätt. De tåflirtade, rörde på varandras händer samt rullade in i varandra när de låg på filten.. Men som min farmor säger, det ska börjas i tid.. =)
  • Vi har gett oss ut i traderadjungeln och försöker sälja av lite grejer som nån annan kan ha bättre användning av... vet dock inte hur det går, men vi gör ett försök...
  • Jag ska tillverka bokstäver som ska pryda hennes rum, folk måste ju veta vem som bor på stället.
  • Hon har fått en boppgunga som hon håller på att lära sig att hoppa i. Första gången var det ganska läskigt, men det blir roligare och roligare. Det här med att stå har ju trots allt varit hennes melodi ganska länge...
Här bjuds på lite bilder, från några av de saker jag just beskrivit...

Det är faktiskt ganska kul, även om det ser ut som att jag drunknar i den... Snart, snart blir jag större, vänta bara...




Hmm, jag är alltid lite skeptisk i början...

... men sen blir det bättre, ja tillochmed bra.



Sa mamma till er att jag tyckte om clementin???

För det gör jag VERKLIGEN!! Det är TOKSMASKIGT!!

Vad gillar ni förresten elefanterna på min haklapp? Jag älskar den och har de överallt. PÅ haklappen, på kläderna och tom reflexer på vagnen...

Idag ska jag få smaka på banan i eftermiddag, håll tummarna för att ja ska gilla det.. =) Vi hörs och ses!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk vad stor du har blivit Alva, som redan har fått börja äta såna godsaker! Puss o kram från mormor

2008-10-14 @ 21:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0