Tiden går...

Ojoj, vad tiden går... veckorna bara flyger iväg, och nu har halva terminen gått...
Jag kan helt klart säga att jag tycker att vi har kommit in i familjelivet, och vi känner i det här läget varandra ganska bra... Det känns skönt tycker jag. Det är så häftigt att se vår lilla tjejs personlighet växa fram. Hon är verkligen en underbar varelse som jag älskar högst på jorden. Tänk att en människa kan vara så underbar. Flera gånger varje dag tittar jag på henne, när hon skrattar eller är så där söt som bara hon kan vara. Då fäller jag en tår, en tår av lycka att få dela hennes dagar här på jorden...

Så, vad har hänt sen sist då??? Vi tar en checklista...
  • Sitter - check
  • Tagit spruta och fått 40 graders feber - check
  • Säger papapapapa - check (Hennes pappa är mäkta glad)
  • Pruttar med munnen - check (Ni vet som om man låtsas att man är en bil)
  • Pratar en massa med en massa olika ljud, typ jämt - check
  • Flyttar leksaker mellan händerna - check
  • Växer så det knakar - check
  • Tycker inte om att äta "riktig mat" - check
  • Blir sur och tittar efter tappad leksak - check
  • Försöker fånga saker i böckerna, och blir irriterad när hon inte kan ta i dem - check
  • Trivs när det är liv i luckan - check
  • Spelat in sin första skiva - check (Vi var på babysång och spelade in en skiva, Hon sjöng så fint, så fint)
Ja, det finns säkert en massa mer saker att checka av, men jag kommer inte på nått mer just nu... Kan istället tala om att vi idag har sjungit i kyrkan... Alva var så duktig när hon hängde på min mage, och gissa om folk tycker att det ser kul ut... Man får sig en hel del leenden och fina kommentarer om vår lilla tjej... =) De tycker vi om...

I veckan som kommer får vi besök av Alvas farmor och farfar, ååå vad mysigt det ska bli!!! Vi längtar så!!
Helgen efter det bär det av hem till min älskade mamma, jag och alva ska dit när Erik ska upp till Dalarna och hålla i Teaterworkshop... DÅ passar vi på.. Det ska bli mysigt att träffa min fina familj faktiskt..

Kläderna hade hon på barnvälsignelsen och kommer från Zara.




Jag har det såå mysigt i vagnen när jag har min fina fårull som jag fick av min snälla moster i present.. =)
Overallen, mössan och vantarna är inte heller helt fel, i alla fall inte när de väl är på...


Jag måste erkänna att det är mysigt när jag får somna i mammas famn...
Psst, jag tror att hon tycker det oxå... vad tror ni??


Va, vad säger du??


Ibland är jag riktigt riktigt trött, så då orkar jag inte vänta på att dom lägger mej ner, då är det lika bra att somna sittandes.. =)

Det skulle vara så mysigt om ni skrev lite till min mamma, så att hon vet vilka som kikar in och läser om oss...


Kommentarer
Postat av: Matilda Lindberg

Hej! Jag brukar kika in och läsa om hur ni har det.Hoppas på att få träffa er snart! Kramar

2008-10-27 @ 16:10:56
Postat av: Grönqvistarna

Hej!

Kul att se hur ni har det! och du Alva... om det regnar när ni är i kyrkan kan ni skydda er med våra två färgglada paraplyer som vi glömde kvar efter barnvälsignelsen...

Kramar från Oscar och Albin

Hoppas att vi ses när ni kommer till Åmål

2008-10-27 @ 19:49:49
Postat av: Martina

gud vilka fina bilder, vad har du för kamera?

2008-10-31 @ 20:22:33
URL: http://martina1984.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0