Alvas (Malins) sång...

Mitt i en trasig värld
Söndrad förspilld och tärd
Föds små mirakel, små underverk
Mitt i hopplöshet, tvivel och bitterhet
Föds små hopp, du är ett underverk
Nu i kärlek vi ber

Må Gud välsigna dig i vinter som i vår
Må Gud välsigna dig igenom alla år

Mitt på en mångfaldig jord
Säger Gud i sitt ord
Att han har en plan för dig
Därför samlas vi här och en bön frambär
Må Guds vilja ske i ditt liv
Ni i kärlek vi ber

Må Gud välsigna dig i vinter som i vår
Må Gud välsigna dig igenom alla år

Må han va nära under hela livet lära
När i tveksam het du är kommer han att vara där

Må Gud välsigna dig igenom alla år
Tillsammans vi ber, må Gud välsigna dig



Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på vilken fantastisk skatt vi har fått att förvalta. Alva, du är det bästa som hänt i vårt liv, och vi älskar dig så innerligt. Ååå, jag kan inte i ord ge uttryck för hur mycket jag älskar denna fantastiska skapelse. Tänk hur perfekt och felfri en liten människa kan vara. Hon må vara liten för världen, men för oss är hon det största, bästa och det vackraste som finns.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0