Våran lilla ängel!





Hon är verkligen så duktig våran lilla flicka. Hon växer som bara den, och det märks inte minst på hennes personlighet. Hon har blivit en sån glad tjej som bara ligger och jollrar och är helt underbar!!
Jag har ju hurrat ganska kraftigt över minifom, men nu vill jag dementera det här. Det är nämligen så att vi började med det när hon var 4 dagar. De två första nätterna hemma från BB skrek Alva till 2 respektive 3 på natten, det gjorde oss ganska oroliga. Eller snarare, vi fick panik. (Vet nu i efterhand att det inte handlade om att hon hade ont i magen, utan att hon helt enkelt var väldigt hungrig. Inte kunde väl jag veta att hon ville äta så ofta.) Pratade med flera vänner som har småbarn som sa att Minifom är det enda rätta.. flera sa då att man gärna kunde ta lite mer än det står angivet! Sagt och gjort.. Vi proppade i vårat lilla underverk 12 droppar minifom innan varje måltid.. och vi tyckte att det blev såå mycket bättre. Hon skrek då bara några timmar på kvällen... För en vecka sedan bestämde vi oss för att sluta med dessa, för att se om det blev nån skillnad. Sedan kvällen efter att vi hade slutat ge henne minifon har hon varit som en liten ängel.. inte skrikit över huvud taget!! Så, behöver jag säga att vi inte ger henne dessa droppar längre??

Det händer så mycket nu.. Hon skrattar, ler och jollrar som bara den.. När hon ligger i vagnen försöker hon resa sig, och lyckas då lyfta huvudet och halva överkroppen.. När hon ligger och pratar med nån kommer det en massa ljud, men när ljuden som hon vill ska komma inte dyker upp blir hon vansinnig och börjar skrika... Jaa,, hon äe verkligen helt fantastisk!!

Nu ska vi sova!


Kommentarer
Postat av: Lilla familjen Skoog

Åh, vad roligt att hon börjat skratta och jollra så mycket! Det längtar jag till Ester också börjar med!! :) Hon är verkligen jättesöt Alva också!! Efter att ha läst ditt inlägg är jag ju inte så jättepigg på att ge minifom längre.. Ska nog inte köpa någon ny flaska när denna är slut..hm.. Ester & jag ser verkligen fram emot att träffa er också och gå på promenader med er. Det ska bli kul!! När komme ni till Åmål? Kramar från oss

2008-07-04 @ 10:51:54
URL: http://www.lillafamiljenskoog.blogspot.com
Postat av: Therese

Sö söt hon är din lilla docka:) Är det hemma hos er på bilden?

2008-07-04 @ 15:28:49
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Anna

åå vad söt hon är er lilla alva och vilken söt docka hon har fått :). Vad kul att hon ler och jollrar medvetet nu. Tänker på er!

kramar

2008-07-04 @ 16:28:04
Postat av: Moster

Gud vad söt hon är lilla kickan! Nu får ni snart komma hem och kramas! LÄngtar efter er!



P&K

2008-07-05 @ 17:10:17
Postat av: mormor

Åh, så söt gullego´ man kan vara! Mormor längtar efter dej, så jag får rå om alla mina barnbarn under semestern! Emil hälsar också!

Kramar och hälsningar till er allihop!

2008-07-06 @ 00:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0