Konsert och åter konsert...

För er som inte vet det, har jag och min kära man sjungit i en kör sedan första veckan vi flyttade hit... Denna kören har bytt medlemmar gång på gång och även ledare... Det är en mycket trevlig kör som vi trivs otroligt bra i. Många av våra vänner finns även med i den, så det är en grymt social grej som förgyller veckan...

När vår kära lilla flicka skulle anlända diskuterade vi hurvida vi skulle kunna fortsätta i kören eller inte. Vi tyckte liksom när vi åratade om det att det är ju som "vår" grej, och det skulle inte va kul om den ena slutade, så vi bestämde oss för att vi skulle fortsätta, i alla fall försöka så gott det bara går...

Vi går dit tappert (nästan) varje torsdag och Alva hänger tålmodigt med... när hon var lite mindre kunde hon glatt hänga på min mage hla övningarna, men nu är hon liiiiiite mer aktiv, så nu vill hon helst leka... Oftast går det riktigt bra, och då blir man så stolt över henne. Ibland, inte ofta, men nångång är hon kinkig och då beror det på att hon är på tok för trött och borde sova för 2 timmar sen...

Nu till det jag skulle berätta. I morgon har vi rep halva dagen och sen på kvällen ska vi ha julens första konsert (av 3). Vi åker till Frövi och håller konsert där, de brukar vara riktigt glada över att vi kommer och kyrkan har varit fullsatt. Nu hör till detta att vi inte har någon som kan ha Alva när vi ska åka dit, så de blir för henne till att följa med, och förhoppningsvis sitta fint på min mage i sjalen, vi får se hur detta går, men vi hoppas, hoppas att de ska gå bra.. =)
Färgtemat för oss detta år är vitt,svart och grått... självklart ska vår lilla tjej följa färgtemat, så vitt, svart och grått ska det kläs i.

Nästa helg har vi den stora konserten som äger rum i vår kyrka... Då är det fullt pådrag med professionellt ljud och ljus och förhoppningsvit fullsatt kyrka. Dagen till ära är det Lucia och det ska firas med att vår lilla flicka ska vara lucia.. =) Hennes outfit får ni bilder på när det ägt rum...
Den konserten ska dock hennes mormor komma ända hit och ta hand om henne... De e för högt ljud för henne där... har iof hörselkåpor, men de gillar hon inte så jättemycket!!

Hoppas ni alla börjar känna lite julefrid och att ni inte stressar ihjäl er nu innan jul..

Ps. På söndag ska en supersnäll kompis från kören som är sjukgymnast massera mig. Hon frågade mej helt appropå om jag har ont i ryggen, och det är ju inte direkt nån hemlighet att jag har det... Så, jo, de har ja sa ja... Men vill du inte att jag masserar dej då? Du kan komma hem till mej, så kan ja göra de om du vill... Är det inte snällt så säg... Superdupersnälla Anna...

Alvas Luciakrona

(bild från Oskar&Ellen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0