Stackars lilla flicka..

Det är riktigt synd om min lilla lilla flicka...
De senaste 3 veckorna har hon krånglat rejält med maten, legat vid bröstet och bara skrikit när det varit dax för mat...
Vissa dagar har hon inte alls ätit i vaket tillstånd, utan vi har fått ge henne maten när hon har sovit.. stackars lilla flicka...
Vi ringde då till BVC i veckan för att se vad det kunde bero på.. Sköterskan sa att hon trodde att Lilla A inte blev riktigt mätt av min mat.. kanske inte så konstigt när jag bara får ut typ 40 ml när jag pumpar ut bägge brösten 5 timmar efter att hon ätit... Så hon tyckte i alla fall att vi skulle börja ge tillägg.. Till saken hör att Lilla A inte velat ta flaskan heller dessa dagar när de varit som värst... Men vi försökte och hon tog den!! JIPPI, vilken lycka, nu skulle allt bli bra... trodde vi.

Eftersom hon den senaste tiden verkligen har fått i sig lite mat, så har säkert hennes magsäck blivit ganska liten, och det resulterade i all hon inte orkade så mycket av ersättningen hon fick.. men vi kämpade och kämpade med att åtminstone trycka i henne lite... Framförallt på kvällen, eftersom jag vill få sova och inte vakna flera ggr/ natt. Har ju varit ganska bortskämd med att få amma endast en gång / natt nästan från början.. Nu har det varit nätter då hon ätit 4-5 ggr... inte kul alls..

Igår kväll bestämde vi oss för att ge henne lite extra innan vi skulle lägga oss vid 10.. hon sov, men vi tänkte att det funkar säkert att ge henne i sömnen... hon fick tillslut i sig typ 10 ml. Nu kommer vi till det hemska... hon vaknade vid 23.45 och var helt otröstlig, alltså HELT... hon bara skrek, efter några minuter kom det en rejäl prutt, och därefter ännu mer skrik...
Vad ksulle vi göra, hon ville ju inte äta.. Jag blev helt ifrån mig, och visste inte vart ja skulle ta vägen... Gick ut i rummet och satte min och gungade och vaggade henne... det gick ganska bra.. hon somnade, vi försökte lägga ner henne i sängen, men återigen gallskrik och lite pruttar. Jag sa åt Erik att försöka sova, han skulle ju upp och jobba idag, så mamma och jag satt här ute med lilltjejen. Gick in på familjeliv och läste, och där hittade vi en med exakt samma problem.. Den tjejen tålde inte ersättningen. Det är nämligen mycket mer svårsmält än bröstmjölken.. Efter mycket om och men kunde jag tillslut l'gga ner henne, och hon sov några timmar för att sedan upprepa samma visa igen... STACKARS LITEN!
När hon vaknade i morse va hon en jätteglad tjej som såg och gurglade och pratade som bara den.. skönt att hon mår bättre. Nu är hon ganska trött, och behöver jag säga att viinte ska ge henne NAN nått mer.. får ringa BVC i morron å se vad vi kan göra..
Nu ligger min lilla tjej och sover, och jag tänkte att ja skulle joina henne nu...
Visst är hon söt, mammas lilla flicka?

Ha en bra dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0