Dessa små liv...

Runt omkring mej virvlar det av en massa småttingar ni känns det som. Det är syskonbarn, bebisar i föräldrargruppen, vönners bebisar här i Öret och så är det vänner från förr som har fått sig små liv att vårda. Överallt kryllar det som sagt om små liv. Alla dessa små liv har sina egenheter, sina egna viljor och är verkligen sina egna personer.
Just nu går mina varmaste tankar till den allra minsta av dessa små liv som jag nyss nämnde, Lilla Saga. Hon är så liten att man knappt kan fatta att det är sant. Det går inte många minuter utan att jag ägnar denna lilla flicka och hennes fantastiska, starka och otroligt duktiga mor en tanke. Just nu finns det inte många jag beundrar mer än Fröken T. Hon är så fantastiskt stark och har verkligen inte tappat hoppet om sin lilla flicka. Jag beundrar dej, det vill jag att du ska veta!! Jag ber verkligen att det ska gå bra för detta lilla liv, för ingen förtjänar denna lilla flicka så som fröken T.

Nu till mitt lilla liv här hemma. Även hon har sin personlighet, och inte att förglömma sina egna viljor. Hennes starkaste viljor den senaste tiden har varit att somna tidigt på kvällarna. SKÖNT kan vissa tycka, men det tycker inte hennes mamma som måste upp vid 1 för att ge henne mat, för att hon ätit för dåligt innan hon somnade. Inatt var en sån där natt som man inte vill vara med om. Hon vaknade vid 3 och tyckte att hon hade sovit färdigt... hon låg och gurglade och pratade med sig själv till en början, men efter ett tag tyckte hon att hennes mamma och pappa oxå skulle prata med henne, så hon började gny och gnälla lite... Hennes mamma blev då gasnska irriterad och kände sig ganska frustrerad, då tog hennes pappa upp henne så lugnt ur sängen och gick ut och lekte med henne nån timme. Efter ett tag gav han henne mat, och sen var det faktiskt dax att sova igen. Hon somnade och sov till halv 8. Alltså, detta kan kanske låta som en bra natt, men det var faktiskt ganska jobbigt. Att hon vaknar mitt i natten och tror att det är morgon ÄR INTE OKEJ.

Så, vad gör vi åt detta, jo, i kväll har vi toklekt med vår lilla flicka och trots att hon i typ 1,5 timme höll på att somna stående fick vi henne att vara vaken till 21.30. Det var mycket bra tycker vi. Hon var nämligen helt slutkörd vid 08.00. Vad gjorde vi då, jo vi sjöng, läste sagor, pratade, lekte i hennes fina NYA babygym, babade, bytte bjöja mmmmm... Hon var på bristningsgränsen till att börja gråta i 1,5 timme, men vi klarade av att hplla henne i schack. Så, nu får vi se hur det blir i natt. HOPPAS HOPPAS att hon vill sova läääänge i natt...

Nu ska ja själv ta natten för att eliminera risken att få ett smått hysteriskt anfall i natt om det inte går som vi har tänkt oss..
Först ska ja fixa lite ersättning som ja kan ge henne i natt...

Jag antar att ni får veta hur det gick...
I morgon ska vi förresten till badhuset och bada varmvattenbassäng med vår lilla flicka.. hoppas hon gillar det!!
Vi hörs..

Kommentarer
Postat av: Therese

Tack raring, det värmer att höra. Dock känns det inte så, snarare tvärt om men men... Måste försöka vara positiv och jag hoppas och önskar allt vad jag bara kan men är samtidigt så otroligt rädd.



Babygymet såg kul ut! Hoppas min lilla tjej kan få testa ett sånt längre fram.



Kramar

2008-08-28 @ 07:48:45
URL: http://mammis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0