AKUTEN...

Som sagt fick lilla A sin 3-månadersspruta i tisdags.. När kvällen kom fick hon feber och blev jättedåsig!! Hon bara låg i min famn och kokade.. Vi gav henne alvedon, och det verkade hjälpa bra. Hon sov sen bra på natten. Onsdagen började bra, med en mycket glad tjej på morgonen och fram till 11 ungefär. Erik var ensam hemma med henne eftersom jag var på 2-timmars massage. Hon satt i babysittern och lekte och helt plötsligt började hon gallskrika som om något stack henne. Det ville inte gå över, utan hon hade typ panik i 15 minuter... skumt.. Hon fick mat och blev jätteglad igen...
Igår upprepades detta X antal gånger, alltså att hon var tokglad ena stunden för att i nästa bara skrika rakt ut. Till saken här att hon i princip inte åt något på hela dagen och kissade inte på ca 6 timmar. Vi gav henne alvedon och ringde sjukvårdsupplysningen.. 2 ggr. Första gången sa de att vi skulle fortsätta med alvedon och försöka få i henne så mycket mat det bara gick, funkade inte det skulle vi ringa igen, sagt och gjort... Inget funkade, så vi ringde igen. Rådet vi fick vad att åka in till AKUTEN!!!
HALLÅ, AKUTEN!! Självklart fick jag lite smått panik och ringde mamma samt grät en skvätt.. skulle min lilla flicka få åka till akuten. Väl där fick vi gå direkt till barnakuten som har en egen kö, tack och lov! Vi satt där i typ 3 minuter och fick sen träffa farbror doktorn.. Han konstaterade att han inte trodde att det var någon fara med henne, men att vi skulle hålla henne under uppsikt... Ta tempern och försöka få i henne vätska..
Hon vaknade två gånger i natt och var lite kinkig.. men de gick ganska snabbt över.. TUR!!

Idag har hon varit jätteglad och mysig och ligger nu och sover i sin vagn... Hoppas hoppas att vårt lilla hjärta mår bättre nu!!

Dramatik på hög nivå, inte sant?

Visst har hon blivit stor tjej!?

Kommentarer
Postat av: Elisabeth F.

Hej Therese! Ja, som sagt din lilla tjej är sååå söt, jag hoppas verkligen att det släpper det är med att hon bara gråter plötsligt, ska be för din lilla tjej. ta hand om Er, kramis

2008-08-22 @ 13:06:05
Postat av: Malin Einevik

Hej! man får väl säga grattis iefterskott till eran söta flicka!jag såg att du hade en blogg på facebook så jag blev lite nyfiken och gick in och kika lite!va skönt att hon blev bättre! det är inge kul när dom blir sjuka! jag har ju en pojk på 9 månader!man blir ju så nervör när dom blir dåliga! ha det bra! kram Malin

2008-08-22 @ 17:59:51
Postat av: Sophy

Jaa han är både söt och duktig..haha!! Vet inte vem han kan brås på..måste vara sin mamma..;0) haha! Näe men han har skött sig exemplariskt hittills..Några kvällar han har varit lite kinkig, men det är inget man kan klaga på, när han är så snäll i övrigt!

Fy så hemskt med akuten..tur att det blev bättre..ser inte framemot första gången Noah blir sjuk..fy då!

Va söt hon är i mössan..Noah har också en sån..såå söt!! Ha det så bra! kramar

2008-08-22 @ 22:09:12
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch... hoppas hon är gladare och mår bättre nu! Ta hand om er. Hoppas vi syns snart. Kramar

2008-08-24 @ 14:04:28
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Therese

Åh tack vännen vad glad jag blir. Vet du, precis så tänkte jag när du gifte dej. Att ingen var värd det, all den kärleken så mycket som du. Längtar efter dej! :) Kramar

2008-08-26 @ 07:46:55
URL: http://mammis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0